Ligipääsetavus
Tõhus e-valitsemine: e-valitsuse ja digitaalsete avalike teenuste arendamine Bangladeshis
Projekti eesmärk on tõhustada Bangladeshi avalikku haldust, võttes kasutusele digitaalseid lahendusi ja protsesse, arendades kvalifitseeritud tööjõudu ning parandades avalike teenuste kättesaadavust ja kvaliteeti. Projektiga edendame koostalitlusvõimet, avaliku halduse suutlikkust digilahendusi luua ja kasutada. Samuti arendame kodanikele suunatud teenuseid, et avalik sektor muutuks läbipaistvamaks, tõhusamaks ja kaasavamaks.
Projekt fookuses on järgmised teemad:
- Silostunud avalik haldus: Paljud valitsusasutused tegutsevad silodena, mis piirab andmete jagamist ning põhjustab tehnilisi ja poliitilisi vastuolusid.
- Digiplatvormi ebatõhusus: valitsuse teenusplatvormid on sageli ebatõhusad teenusekasutajate ebapiisavate oskuste, piiratud IKT arendusvõimaluste ja vähese teadlikkuse tõttu.
- Madal kodanike kaasatus, mis takistab e-teenuste kasutamist: kodanikud vajavad abi, et parandada digitaalset kirjaoskust ning juurdepääsu digiühendustele ja -vahenditele. Lisaks kasvatada teadlikkust digiteenustest.
Sellest tulenevalt oleme välja valinud kolm fookusvaldkonda ja seadnud endale järgmised eesmärgid olukorra parandamiseks:
- Valitsusasutuselt valitsusasutusele (G2G): parandada ministeeriumide, asutuste ja osakondade vahelist digitaalset suhtlust ja koordineerimist, et lõhkuda valitsusorganisatsioonide vahelised silod ja luua integreeritud digitaalne infrastruktuur.
- Valitsuselt töötajatele (G2E): tugevdaga avaliku sektori töötajate oskusi organisatsiooni paremaks toimimiseks ja avalike teenuste osutamiseks.
- Valitsuselt kodanikele (G2C): parandada avalike teenuste kvaliteeti ja kodanikele juurdepääsetavust.
Juhtpartnerina viib Euroopa Liidu toetatavat projekti ellu E-riigi Akadeemia (eGA) ja kaasdelegeeritud partnerina Briti Nõukogu. eGA vastutab valitsusorganisatsioonide vahelise koordineerimise ja koostöö parandamise ning avaliku sektori töötajate digioskuste ja kaasatuse parandamise eest. Briti Nõukogu keskendub avalike teenuste osutamisele, parandades nende kvaliteeti ja kodanikele juurdepääsetavust.
1. eesmärk. Valitsusasutuste vaheline suhtlus (G2G): parandada digitaalset suhtlust ja koordineerimist valitsusministeeriumide, asutuste ja osakondade vahel
Selle komponendi raames eGA projektimeeskond:
- Rakendab koostalitlusvõime raamistikku, mis võimaldab sujuvat andmevahetust valitsusasutuste vahel.
- Käivitab Bangladeshi riikliku digitaalarhitektuuri.
- Töötab välja hankeeeskirjad ja standardid, mis on vastavuses juriidilise ja digitaalse arhitektuuri raamistikega.
- Luuakse ministeeriumidevahelised koordineerimissüsteemid uute määruste ja standardite rakendamiseks ja järelevalveks.
- Parandab poliitikat ja tegevuse koordineerimist digitaalse lõhe ületamiseks.
- Värskendab digitaalse valitsuse üldplaani, täiustades kõrgetasemelisi poliitilisi sõnumeid ja teadmiste arendamist, et toetada ümberkujundamist.
Selle komponendi raames eGA projektimeeskond
- Töötab välja riigiteenistujate digioskuste ja teadmiste arendamise programmid (digitaaljuhtimise õppekavad). Programmide eesmärk on suurendada digitaalse valitsemise pädevust, võimaldades teadlikku poliitika väljatöötamist ja otsuste tegemist.
- Integreerib akrediteeritud digivalitsemise õppekavad avaliku halduse koolitustesse.
- Töötab välja riigiteenistujatele IKT-hangete alase erikoolituse, mis hõlmab teenuste disaini ja ärianalüüsi.
- Määratleb teenuse kavandamise ja muudatuste juhtimise põhimõtted, et parandada teenuse osutamist.
Selle komponendi raames British Council’i projektimeeskond:
- Tugevdab andmete jagamise tavasid valitsusasutuste vahel, et parandada avalike teenuste kvaliteeti ja juurdepääsu.
- Täiustab veebiplatvorme ja digitaalseid rakendusi, et tagada lihtsam juurdepääs avalikele teenustele, rakendades G2E tegevustest tulenevaid teenuse kujundamise põhimõtteid.
- Vähendab digitaalset lõhet, suurendades naiste, puuetega inimeste, põlisrahvaste ja haavatavate rühmade juurdepääsu. Sel eesmärgil võetakse kaasavad juurdepääsumeetmed, nagu Interneti-juurdepääsu parandamine ja teenuste ümberkujundamine.
- Suurendab kodanike kaasatust digitaalsete avalike teenustega, keskendudes juurdepääsetavusele ja teadlikkuse tõstmisele, viies läbi teadlikkuse tõstmise kampaaniaid televisiooni, meedia ja muude kanalite kaudu.
- Edendab digitaalset kirjaoskust, töötades välja avalikke koolitusmudeleid, et suurendada digitaalset kirjaoskust ja luua kodanikele suunatud õppetegevusi.