Vulyki test parandas arusaama Ukraina teenuskeskuste tööst
Peagi lõpeb eGA Ukraina meeskonnal infosüsteemi Vulyk testimise 1. etapp Ukraina kümnes teeninduskeskuses. Hetkel testivad süsteemi 57 teenuskeskuse töötajat ning annavad arendajatele tagasisidet süsteemi täiustamiseks. Kõige aktiivsemad testijad on Pereyaslav-Hmelnitski, Yuzhne, Olevsk ja Kamyanets-Podilsky teenuskeskuste töötajad.
Arendajate, juurutajate ja teenuskeskuste töötajate vahetu suhtlus on aidanud keskuste tööprotsesse veelgi paremini mõista, et kohaldada valmiv infosüsteem olemasolevate toimingute ja töötjate vajadustega.
“Teenuskeskuste töötajad on süsteemi katsetamisel väga entusiastlikud. Meie omaltpool oleme avatud tagasisidele, et sellele tuginedes arendada neile tõhus tööriist,” ütles EGOV4Ukraina meeskonna juht Mari Pedak. “Näiteks soovitasid töötajad lisada süsteemi tööülesandena klientide konsulteerimise. Seni pole teenuskeskused mõõtnud aega, mis kulub teenindajal klientide nõustamisele, kuidas dokumente tuleb täita,” ütles Mari Pedak.
Vulykut testivad Ukraina järgmiste omavalitsuste teenuskeskused: Ukrainka, Rzhyshchiv, Obukhiv, Pereyaslav-Khmelnytsky, Kamyanets-Podilsky, Kakhovka, Nova Kakhovka, Yuzhne, Olevsk ja Chortkiv. Vulyk on plaanis juurutada kuni 600 Ukraina teenuskeskuses 2020. aasta lõpuks. Täpne juurtuskava valmib selle aasta lõpuks.
Vulyk aitab parandada Ukraina teenuskeskustel avalike teenuste osutamise kvaliteeti ja kättesaadavust ning kiirendada asjaajamist. E-riigi Akadeemia juurutab infosüsteemi koos Soft Xpansion Ukraine ASiga ning Ukraina e-valitsemise agentuuriga U-LEAD-programmi raames Euroopa Liidu ja selle liikmesriikide Taani, Eesti, Saksamaa, Poola ja Rootsi toel.